LinkedIn er meget mere end en CV-database
De fleste virksomheder og markedsføringsfolk har efterhånden fået øjnene op for mulighederne på LinkedIn.
Men der findes også dem, der anser platformen for ‘bare’ at være en CV-database. Og LinkedIn er da også fremragende til networking og jobsøgning.
LinkedIn har så meget mere at byde på.
1. Derfor bør du satse på LinkedIn
For B2B-virksomheder og ejerledere, er det svært at nævne en platform, der kan konkurrere med LinkedIn, når det kommer til branding.
Læs med, og bliv klogere på hvorfor.
2. På LinkedIn rammer du dem, der gider at lytte
Hvad er dit mål egentlig med dit indhold? På Facebook eller Instagram kan du nå en stor rækkevidde. Men rækkevidde er ikke meget værd, hvis du ikke rammer din målgruppe.
Du vil gerne nå ud til potentielle kunder. Du vil have fat i virksomhederne og deres beslutningstagere.
Dem render du ind i på LinkedIn.
3. Du møder kunden på det helt rigtige sted
Okay, indrømmet. Mange af de relevante beslutningstagere kan du da også fange på Facebook og Instagram.
Men tror du, der er forskel på, hvordan kunden reagerer på dit indhold alt efter om, det er på LinkedIn eller Instagram?
Hint: Ja, det er der.
Kunden går ikke på Instagram for at tænke arbejde. Kunden går på Instagram for at få et afbræk fra arbejdet.
På LinkedIn er kunden derimod omgivet af arbejdsrelaterede tanker. Selvom der måske ikke specifikt bliver ledt efter indhold som dit, så er kunden åben overfor det.
Du fanger dine kunder i den helt rigtige situation. Det styrker dit indholds gennemslagskraft.
4. Interaktioner på LinkedIn er værdifulde referencer
Værdien af positive interaktioner på dit indhold, er uvurderlig. Det skaber referencer, som virker markant bedre end dine egne ord.
Og når de interaktioner ovenikøbet kommer fra kunder , der ligner kunden selv, har det en ekstra stærk effekt.
Altså med andre ord: En positiv reaktion fra en kunde i din målgruppe virker ekstra godt på en anden kunde i din målgruppe…
Det kan godt være, at referencerne ikke fører til direkte kundekonverteringer.
Men kunden har fået et tillidsfuldt førstehåndsindtryk af dig. Og det er nu engang nemmere at bevare tilliden end at opbygge den fra scratch.
5. LinkedIn er den mest troværdige platform
LinkedIn udnævnes år efter år som den mest troværdige platform.
Ifølge en rapport fra Business Insider er der blot 2 % sandsynlighed for vildledende indhold på LinkedIn. På Facebook er det 42 %.
Generelt er der en opfattelse blandt brugerne af, at indholdet på LinkedIn er mere relevant og indsigtsfuldt end på de konkurrerende platforme.
LinkedIn har skabt sig et ry som den troværdige businessrelateret platform. Det smitter af på dit indhold og dit brand.
6. LinkedIn som udstillingsvindue
LinkedIn er et glimrende udstillingsvindue for dig.
Og de chancer, du har for at vise dig frem over for kunderne, skal du tage.
Du bør i virkeligheden se LinkedIn, som en mulighed for at give kunderne et foredrag. Bare på skrift.
Du bidrager med noget indsigtsfuldt, og hvis det er indsigtsfuldt nok, er der en chance for at starte et samarbejde.
På LinkedIn kan deltagerne dog nøjes med at scrolle ned ad sit feed for at høre dit foredrag.
7. Hvad venter du på?
Hvis du endnu ikke har etableret dig på LinkedIn, er det ikke for tidligt.
Mange af dine konkurrenter løber måske med dine kundeleads, fordi de satser på LinkedIn, og du ikke gør.
Den gode nyhed er, at det heller ikke er for sent. Al begyndelse er svært, men det mest værdiskabende indhold vinder altid på den lange bane. Spørgsmålet er så bare…
Skal det være dig, der deler det indhold?
Få hjælp til at komme ud over rampen
Der er ingen tvivl om, at LinkedIn er særdeles effektivt til at opbygge et brand. Men det tager tid, før du begynder at se resultater.
Både fordi din rækkevidde er begrænset til at starte med, men også fordi du endnu ikke ved, hvad der virker og ikke virker.
Hos Kjærup Kommunikation er vi specialister i kommunikation og branding på LinkedIn.
Ræk endelig ud, hvis vi skal hjælpe dig med at styrke dit brand på LinkedIn. Du kan læse mere om et samarbejde med en ekstern tekstforfatter i vores store guide, lige her.
Ellers vil vi bare ønske dig held og lykke i din videre færd på LinkedIn!
Kontakt os via vores chat, send os en mail eller besøg vores sociale medier.
Du kan finde os på LinkedIn eller Facebook.