Stor dansk uddannelsespartner får kernefortælling og indhold
til nyt website

Ældre website skulle renoveres

Hos Edutasia stod de med et ældre website, der trængte til en renovering. Dét var de selv klar over, og deres interne udviklere og Kjærup Kommunikation startede derfor et samarbejde.

Men hvordan sikrede de, at deres fremtidige kommunikation og indhold matchede deres ekspertise?

Potentielle kunder skulle gerne vide, hvorfor det netop er Edutasia, de skal samarbejde med.

Den røde tråd i indholdet på website

Som sagt tilbyder Edutasia en bred pallette indenfor uddannelser, kurser og læringsmateriale.

Blandt mange ting afholder de SAP-kurser, laver e-læringsmateriale og tilbyder virksomhedstilpasset undervisning i Microsoft 365.

Dog var der problemer med at komme ud med den brede viden i ét forståeligt budskab

Manglende indhold på tidligere website

De mange ydelser, som Edutasia har, kræver relevant indhold. Og det havde Edutasias tidligere website ikke.

Opdelingen af deres ydelser var mangelfuld, og det begrænsede dermed også deres muligheder for at blive fundet organisk på Google.

En klar struktur over landingssider og dertilhørende relevant indhold var derfor et must. For at finde strukturen, krævede det et tæt samarbejde mellem Edutasia og os.

For lidt dynamisk sprog på website

Edutasias tidligere website led under, at læseren ikke blev engageret.

Ikke nok med at sproget var passivt og fagligt tungt, manglede der også kontinuerlige opfordringsmuligheder.

Indholdet indbød ikke læseren til at finde mere viden et andet sted.

Indholdet manglede relevante overskrifter, der skabte struktur.

Og indholdet indbød ikke til at tage kontakt til Edutasia.

landingsside
landingslide
kernefortælling

Workshop dannede grundlag for kernefortælling

Den nye kernefortælling til Edutasia danner grundlag for al kommunikation, de benytter i deres eksterne kommunikation – på tværs af alle medier.

Vi kogte ledelsens mange tanker og inputs ned, så der ikke er tvivl om, at Edutasias store passion er at udvikle kompetencer hos alle.

Selvom tankegangen kan virke idealistisk, stiller den skarpt på, hvorfor Edutasia arbejder med kompetenceudvikling.

Sammenfatning af kernekompetencer og ‘WHY’

Den helt essentielle tankegang bag Edutasia blev således, at alle bør have muligheden for at forbedre deres evner, uanset nuværende niveau.

Den mulighed skaber Edutasia gennem kurser, e-læring, akademier og undervisningsmateriale.

Her blev det også vigtigt at fremhæve, at Edutasia primært skaber deres værdi gennem digitale løsninger – noget de var first-movers på i Danmark.

Relevant og forståeligt indhold på Edutasias nye website

Med kernefortællingen i rygsækken kunne Kjærup Kommunikation og indholdsudviklerne hos Edutasia forfatte tekster til de mange landingpages, som Edutasias nye website indeholder.

Gennemgående for de mange ydelsessider er, at de nu indeholder relevante overskrifter og underoverskrifter – med dertilhørende relevant indhold.

Vi havde hele tiden for øje, at læseren oplever muligheden for at få opkvalificeret sine kompetencer, uanset nuværende niveau – i god tråd med kernefortællingen.

Dynamisk sprog og masser af call-to-action

Mens Edutasia leverede en hel del af indholdet til websitet, stod vi for at optimere sproget i indholdet, lave relevante overskrifter og underskrifter, samt call-to-actions.

Det nye indhold til Edutasias website lægger op til, at læseren engagerer sig og foretager handlinger ud fra den skrevne tekst.

Indholdet bærer tydeligt præg af sprog i nutid, stærke imperativer og personlige stedord.

Dermed skulle konverteringsraten for de besøgende på websitet gerne øges.

Landingsside
Landingsside

Skal vi også hjælpe dig?

Er du i tvivl om sociale medier, så kontakt os på +45 61 90 00 85 eller info@kkommunikation.dk