Nordjyllands foretrukne eventcenter får kernefortælling til deres mange kontaktflader med gæsterne
Hvordan er det egentlig, vi bør kommunikere?
Hos FunCenter er der gang i hverdagen. Og de har også ret godt styr på deres kommunikation og markedsføring. Dog fandt de et lille problem, som de gerne ville have løst.
Deres kunders touch points – også kendt som kontaktflader.
Hvordan kommunikerer vi bedst, så vi huskes bedst, som vi ønsker det? Det problem måtte vi løse.
Behov for rød tråd i touch points
Hos FunCenter har de meget dialog med kunderne. Både via autogenerede svar og via personlig kommunikation.
På samme tid har FunCenter mange ansatte, som også kommunikerer med deres gæster.
Denne kommunikation foregår via telefon og mails.
Men for at blive husket for dét, FunCenter gerne vil huskes for, var der behov for en rød tråd i de mange touch points.
Mails, ordrebekræftelse og fakturaer
Med de mange events, der foregår i FunCenters eventhaller, er der som sagt mange touch points mellem FunCenter og deres gæster.
En typisk proces før, under og efter et event, indeholder kommunikation ift. bookinger, eventuelle ændringer, betaling og tilfredshedsundersøgelse.
Men de mange kontaktflader indeholdt ikke FunCenters helt unikke sjæl. Det blev vores opgave at formidle det unikke.
Fortællingen om FunCenter
For at kunne formidle det unikke ved FunCenter, gennem de mange touch points, var vi nødsaget til at forstå deres historie.
Hvem er de? Hvorfor eksisterer de? Hvad brænder de for? Hvordan gør de forskellen for deres gæster?
Det var klart, at der var behov for at skabe en kernefortælling.
Værdifuld workshop med fokus på værdier
Hos Kjærup Kommunikation faciliterede vi en workshop, der skulle finde det unikke ved FunCenter.
Derfor inviterede vi ledelsen og den faste medarbejderstab i den varme stol, hvor deres hjerneceller fik lov at komme på arbejde.
De skulle bl.a. svare på:
✅ Hvilket problem løser I for jeres gæster?
✅ Hvordan løser I problemer for jeres gæster?
✅ Hvad afspejler de fysiske faciliteter overfor gæsterne?
✅ Hvordan omtaler gæster jer overfor jer, deres omgangskreds og i anmeldelser?
Kernefortælling danner udgangspunkt for al kommunikation
Med udgangspunkt i workshoppen, samt medarbejdernes og ledelsens besvarelser, var vi i stand til at finde det unikke og udforme en kernefortælling.
Gennemgående for kernefortællingen er medarbejdernes store aftryk på gæsternes oplevelser.
Vi fandt frem til, at det imødekommende personale er 80% af oplevelsen, når gæster besøger FunCenter.
Kernefortællingen danner ikke bare udgangspunktet for FunCenterets touch points, men også udgangspunktet for yderlig ekstern kommunikation på tværs af platforme.
Lad værdierne skinne igennem i touch points
Medarbejdernes imødekommenhed. Argumentet om, at man aldrig bliver for gammel til at lege. Den store passion for at have det sjovt.
Disse værdier blev altafgørende for FunCenters kommunikation, når gæster er i kontakt med dem.
Hos Kjærup Kommunikation udarbejdede vi efterfølgende de mange touch points.
Touch points:
✅ Autosvar mail
✅ Autosvar chat på website
✅ Mailbekræftelse
✅ Opdateret booking
✅ SMS – tilsendes 4 dage før arrangement
✅ Fremsendelse af faktura
✅ Mail med gruppebillede efter event
✅ Tilsendelse af spørgeskema
✅ Mailsignatur
Skal vi også hjælpe dig?
Er du i tvivl om sociale medier, så kontakt os på +45 61 90 00 85 eller info@kkommunikation.dk