Øget følgerskare på Facebook til landsdækkende supermarkedskæde
Mangel på ressourcer indenfor kommunikation
Meny er den lokale dagligvarebutik i Klarup. På samme tid er Meny et eksklusivt brand, som både byder på slagter, delikatesse og vinafdeling.
Der er viden indenfor alle varer i Meny, og det sætter kunderne pris på. Men de manglede ressourcer indenfor organisk indhold på Facebook.
Nødvendigt med know-how
Meny i Klarup kom med ønsket om at få hjælp til administration af deres Facebook. På den måde er de sikre på, at der er aktivitet på platformen.
I samarbejde har vi lagt en strategi for, hvilken type indhold de skal kommunikere ud – og hvornår det skal offentliggøres.
Ikke nok følgere og aktivitet
Derudover havde Meny et ønske om at øge sin følgerskare, opnå større interaktioner og større loyalitet blandt følgerne på Facebook.
Der skulle altså arbejdes med, at Meny får faste seere, der flittigt følger med og tager handling ud fra butikkens indhold.
Mangel på synlighed og virale opslag
Meny i Klarup har en lang historie, som er vital for lokalsamfundets kultur. Denne kultur, kombineret med gode produkter, så slet ikke dagens lys.
Der var mangel på synlighed og Facebook opslag, der gav genklang på den digitale platform.
Synlighed og loyalitet på Facebook
Efter samarbejdets opstart i november 2019 er tallene positive:
✅ +33 % i følgertal
✅ +86 % i interaktioner
✅ +29 % i fastholdelse af videoseere
✅ +41 % i rækkevidde for opslag
Udover at vi pusher varer og konkurrencer ud via opslag og annoncer, så leverer vi også opsigtsvækkende historier, der får enorm eksponering.
Følg med live på Meny Klarups Facebook-side.
Content til faste følgere på Facebook
I samarbejde med Meny har vi kørt kampagner, hvor vi fortæller om den lokale butiks historie og fremviser butikkens baglokaler. Noget, som mange af kunderne ikke kender til.
Det bedst-performende opslag i kampagnen opnåede:
✅ 150.487 i rækkevidde
✅ 19.200 1-minuts videovisninger
✅ 50.900 15-sekunders videovisninger
Alt i alt er det stor convience for Meny i Klarup, at de ikke selv skal tænke på at udforme opslag og annoncer til Facebook.
Læs også vores blogindlæg med tips til organiske opslag på Facebook.
Skal vi også hjælpe dig?
Er du i tvivl om sociale medier, så kontakt os på +45 61 90 00 85 eller info@kkommunikation.dk