IT-virksomhed får nyt website med indhold, der har fokus på SEO
Manglende sammenhæng mellem kerneprodukter og kommunikation
Selvom Online Backup er klar over, at de er 100-metermester i backup-løsninger, formåede de ikke at få budskabet ud på den anden side af skærmen.
Deres mange kompetencer indenfor backup-løsninger blev ikke præsenteret ordentligt. Indholdet var svært at forstå, medmindre modtageren var IT-sagkyndig.
Nødvendigt med forståeligt sprog og CTA
Fordelene ved en backup-løsning siger næsten sig selv, men alligevel skal de tydeliggøres sort på hvidt. På samme tid hjælper det modtageren meget, hvis fordelene forklares i eksempler.
Online Backups daværende website lagde heller ikke op til, at de besøgende skulle foretage en handling. Dette måtte inkorporeres i relanceringen.
Manglende fokus på søgeord i indholdet til website
For at blive fundet organisk på Google, må indholdet af ens hjemmeside være så relevant så muligt. Og det var ikke helt tilfældet for Online Backup. Derfor måtte der udarbejdes en søgeordsanalyse, der præciserede hvilke ord, der var værd at inkludere i indholdet på websitet.
Nødvendigt med organisk trafik
Selvom Online Backup har mange loyale kunder, befinder IT-virksomheden sig i en branche, præget med megen konkurrence. Derfor er de afhængige af nye kunder, der kommer kontinuerligt. Her bliver organisk trafik fra Google relevant.
Forståelige produkter og klare budskaber
IT kan være svært at forstå – og det er uanset, om du sidder som privatperson eller i virksomhedsregi. Derfor arbejdede vi hos Kjærup Kommunikation med at gøre de online backup-løsninger forståelige.
Dette gjorde vi gennem lægmandssprog og eksemplificering af konkrete arbejdssituationer, der maler billeder i læserens hoved.
Én bestemt målgruppe for øje
På stort set alle produktsider starter indholdet med at screene modtageren ved at stille spørgsmål. Disse spørgsmål er relevante for, om modtageren skal læse videre.
Samtidig sørger vi hele tiden for at kommunikere til en målgruppe, der søger sikkerhed og tryghed i deres backup-løsning.
De vil gerne hjælpes, og den hjælp slår vi på i teksterne.
Levende og dynamisk sprogbrug
Alt indhold, der er skrevet til Online Backup’s nye website, er skrevet i et levende og dynamisk sprog. Der er, i de tilfælde det er muligt, brugt nutidsform, for at modtageren ikke mister lysten til at læse.
Det dynamiske sprog ses fx i sætninger som:
– “Hos Online Backup hjælper vi virksomheder med at sikre deres data ved hjælp af vores nemme online backup system.”
Søgeord, volumen vs. relevans
Udover den tydelige skriftlige kommunikation, sørgede vi for at inkludere søgeord, som styrker indholdets relevans ift. Google.
På den måde grundlagde vi arbejdet for at rykke os på konkrete søgeord, såsom:
✅ Online backup
✅ Backup løsning
✅ Online backup pris
Call-to-action i indholdet
Når læseren bevæger sig rundt på en af Online Backups landingssider, er det vigtigt, at vi bibeholder dem, eller, endnu bedre, konverterer dem til et lead eller ny kunde.
Derfor bærer websitets indhold stort præg af CTA’s (Call-to-actions), som opfordrer til at ‘læse mere’, ‘hente gratis demo’ eller ‘købe backup’ med det samme.
Skal vi også hjælpe dig?
Er du i tvivl om sociale medier, så kontakt os på +45 61 90 00 85 eller info@kkommunikation.dk