Indhold og personlig branding på LinkedIn til den skarpeste salgstræner

Ingen strategi på LinkedIn

PER TOPP kom til Kjærup Kommunikation i forbindelse med promovering af sit 10-års jubilæum.

Der skulle holdes reception, men PER manglede en klar strategi på LinkedIn ift. at skabe awareness.

Nødvendigt med struktur over indlæg

Imens PER TOPP selv promoverede sit event via nyhedsbreve, word-of-mouth og personlige invitationer, stod vi for hans LinkedIn profil.

Det var nødvendigt at gøre opmærksom om eventet, men vi måtte ikke spamme netværket på LinkedIn.

Samtidig skulle vi gøre det SÅ interessant, at folk havde lyst til at komme. En klar struktur over LinkedIn indlæggenes indhold, samt tidspunkt for offentliggørelse, var derfor et must.

Ønsker du at vide mere om LinkedIn, så kan du læse vores blogindlæg om LinkedIn opslag og annoncering lige her.

Manglende dynamisk sprog og målgruppe

Efter analyse af PERs tidligere opslag og branding på LinkedIn, bemærkede vi især sproget. Ganske vist brugte PER fine vendinger, men sproget var passivt og inkluderede ikke læserne.

På samme måde skød den gæve salgstræner med spredehagl, og vi skulle forsøge at indsnævre hans målgruppefokus. Med andre ord: Vi skulle have fat i de rigtige.

Behov for at skille sig ud i feeded

PER TOPP er en karismatisk mand med meninger og holdninger, og det skulle ud på den anden side af skærmen.

Indholdet skulle være autentisk, fyldt med kække bemærkninger, men samtidig også et klart budskab om, hvad der var i vente, når man deltog i hans 10-års jubilæum.

Per Topp
Per Topp
Per Topp

Personlig branding på LinkedIn gav deltagere

Kombineret med PER TOPPs andre salgs- og markedsføringsinitiativer fik vi samlet over 120 deltagere til eventet.

Vi planlagde indlæg til LinkedIn, der kørte i en periode på 4 måneder, og i alt blev det til 16 promoverende publiceringer.

Læs meget mere om personlig branding ved at klikke her.

Opslag med billeder, video og tekst

Selve opslagene varierede i format: video, billede og rene tekstopslag. I starten af kampagnen italesatte vi mange omkringliggende aspekter af PERs person og faglighed.

Senere i kampagnen gik vi direkte til sagen i form af tilmeldinger og call-to-action til at kontakte PER.

Vi var hele tiden opmærksomme på at benytte dynamisk sprog, som engagerede modtagerne på LinkedIn.

Vi inddelte teksten i opslagene i overkommelige mængder, max 3 sammenhængende linjer, for at øge læsevenligheden.

Kontinuerligt LinkedIn samarbejde efterfølgende

Efter den succesfulde tilmeldingsrate til PER TOPPs 10-års jubilæum, indledte vi et convenience samarbejde med PER.

Og hvad er det, spørger du måske? Det betyder, at Kjærup Kommunikation fortsat leverer indhold til PERs LinkedIn profil.

Social Selling på LinkedIn giver vilde tal

Gennem et tæt samarbejde formår vi måned efter måned at aktivere salgstrænerens LinkedIn netværk. Hemmeligheden er fortsat inspirerende LinkedIn opslag.

PER TOPPs performance i 2020 sammenlignet med 2019:

✅ Rækkevidde på opslag: +10%
✅ Likes på opslag: +22%
✅ Kommentarer på opslag: +97%
✅ Engagement rate: +21%
✅ Antal opslag: 21% færre pr. år

Skal vi også hjælpe dig?

Er du i tvivl om sociale medier, så kontakt os på +45 61 90 00 85 eller info@kkommunikation.dk