Personlig Branding LinkedIn

Mangler du hjælp til LinkedIn?

✅ Det sociale medie er i rivende udvikling og er attraktiv for virksomheder at investere i.

✅ Din LinkedIn profil kan nemt skabe salg for din virksomhed.

✅ Udover din personlige profil kan du markedsføre din forretning via en LinkedIn virksomhedsside.

Kjærup Kommunikation hjælper dig med personlig branding på LinkedIn.

Aske Kjærup Pedersen

Personlig Branding på LinkedIn, hvis du vil øge din omsætning

LinkedIn er til dig som

  • Driver virksomhed eller arbejder med markedsføring
  • Tænker content marketing som en langsigtet strategi
  • Ønsker at øge salg gennem online markedsføring
  • Er klar på at blive brandambassadør
  • Vil styrke din virksomheds brand

Vi giver dig

  • Rådgivning til spændende LinkedIn indlæg
  • En nem og overskuelig LinkedIn strategi
  • En konkret målgruppe på LinkedIn
  • Udgivelse af LinkedIn indlæg
  • Personlig behandling
Hjælp til LinkedIn

Vi elsker LinkedIn

og vi elsker at hjælpe andre virksomheder.

Din tilfredshed er vigtig for os! Vi tager hånd om din markedsføring på LinkedIn, som var det vores egen.

Vores mål er, at din virksomhed opnår øget eksponering og flere henvendelser. Gennem de seneste år har vi hjulpet mange virksomheder og personer med eksponering, promovering og leadgenerering på LinkedIn.

Sådan hjælper vi dig med LinkedIn

Du får både hjælp til personlige LinkedIn profiler og virksomhedssider. Du kan også vælge at fokusere på én af de to. Vi rådgiver dig ud fra vores ekspertise.

Hvad er LinkedIn for en størrelse?

LinkedIn er en meget populær platform til online markedsføring.

Flere og flere danskere er på LinkedIn – både for at rekruttere nye medarbejdere, søge jobs og for at markedsføre produkter og ydelser. Hvad der startede med at være en online CV-portal, er hurtigt vokset til en af verdens største markedsføringskanaler.

På LinkedIn opretter du din egen profil, hvor du kan indtaste dine erhvervserfaringer og uddannelser. Så er det basale på plads, og det er nu tid til at connecte med folk. Når du connecter med en anden, vil du kunne se indlæg, som vedkommende deler.

Det fungerer ligesom Facebook, hvor du kan se, hvad dine venner deler. På LinkedIn får du alverdens kendte features fra andre populære medier. Du har et newsfeed fyldt med opslag og nyheder, du kan bruge og følge hashtags, og du kan promovere sponsoreret indhold.

Sammenligner man LinkedIn med Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter og TikTok, så er LinkedIn reserveret til det ’professionelle-liv’ online.

Hvorfor LinkedIn i online markedsføring?

Læs om fordele ved at bruge LinkedIn.

For at svare på det spørgsmål kan vi kun sige ’Social Selling’. Men inden vi uddyber, vil vi lige lave en sammenligning.

I forhold til Facebook og Instagram, så bliver du stadigvæk eksponeret ekstremt meget i et newsfeed, uden at du skal budgettere med et annonceringsbeløb. Det vil sige, at du blot skal trykke ’post’ – og vupti – så er du i gang med at markedsføre din virksomhed.

Tilbage til uddybelsen: Social Selling er salg mellem mennesker. Eksempel: Hr. Jensen sælger kaffeløsninger til erhverv, og han har lige connected med frk. Jørgensen, som har 15 ansatte, der elsker kaffe.

Hr. Jensen poster løbende indlæg om, hvordan man nemt kan skifte til hans kaffeløsning. En dag står frk. Jørgensens kaffemaskine af, og hendes 15 ansatte er utilfredse. Nu henvender hun sig til Hr. Jensen, for at høre nærmere om hans løsning. Wupti – så var der et lead.

Hvordan skal du bruge LinkedIn?

Personlig branding LinkedIn – engager dig i dit netværk.

Du skal bruge din LinkedIn profil aktivt. Både din personlige profil og din virksomhedsside.

For at gøre bedst brug af social selling online er det vigtigt, at du engagerer dig i dit netværk. De skal vide, at du eksisterer og har meninger. Kommenter gerne på andres LinkedIn opslag, og del gerne ud af din viden, hvis nogle søger faglig hjælp.

Derudover skal du selvfølgelig selv poste indlæg på LinkedIn. Her er content marketing oplagt.

Hvis du først går i gang med en direkte push-strategi, bliver dit netværk hurtigt træt af dig. Værn dig med tålmodighed, og lav fængende indhold, der engagerer dit netværk. På den måde opnår du også større eksponering.

Find inspiration til dit LinkedIn indhold i vores blogindlæg.

Hvad koster en profil på LinkedIn?

Det kommer an på, hvad du vil med din profil.

Det korte svar er, at LinkedIn er gratis. Helt gratis kan du oprette en bruger, som kan benyttes med det samme. En virksomhedsside på LinkedIn koster heller ikke noget, medmindre du vil promovere sponsoreret indhold.

Har du ikke tid, tålmodighed eller kompetencer til at stå for online markedsføring, er det en god idé at søge professionel rådgivning i LinkedIn.

Der findes også en betalt udgave af LinkedIn – LinkedIn Premium. Her kan du vælge mellem flere typer Premium udgaver – fx Sales Navigator, Business eller Recruiter.

De forskellige premium udgaver har forskellige features, som er tilpasset det behov, man nu måtte have.

B2B markedsføring på LinkedIn

Tilpas din målgruppe.

Hvis du driver eller er en del af en B2B virksomhed (Business to Business), så er LinkedIn helt sikkert stedet for dig.

Når du bliver eksponeret på LinkedIn, når du ud til profiler, som alle har sin faglige hat på, når de vurderer dit indhold.

På samme måde som Facebook, kan du selv vælge, hvem du connecter med, og derfor kan du også tilpasse din primære målgruppe, når du tænker markedsføring på LinkedIn.

Uanset om du vil benytte social selling, promovere sponsoreret indhold eller benytte en content marketing strategi, er LinkedIn stedet for en B2B virksomhed.

Kjærup Kommunikation hjælper dig med din LinkedIn profil

Vil du i mål med din personlig branding på LinkedIn, uden selv at løfte en finger – så er vi de rette til opgaven.

I fællesskab med dig udarbejder Kjærup Kommunikation din virksomheds LinkedIn strategi, så du kan sælge mere på LinkedIn. Få hjælp til LinkedIn allerede i dag.

Hjælp til LinkedIn