Hvad kan en tekstforfatter hjælpe med?
En tekstforfatter kan hjælpe med al produktion af indhold. Dog er det typisk med fokus rettet mod marketing.
Eksempler på, hvad du kan bruge en tekstforfatter til:
✅ Produktion af webtekster
✅ Opslag til sociale medier
✅ Udforme tekster til annoncer
✅ Blogindlæg
✅ SEO-indhold
✅ Kernefortællinger
✅ Hjælpe med at optimere dit koncept
✅ Formidling af dine USP´er (Unique Selling Propositions)
Læs om, hvorfor du skal bruge en tekstforfatter.
Blogindlægget indeholder følgende punkter:
Hvorfor skal du bruge en tekstforfatter?
Som virksomhed kan det være svært at skabe en kundebase ‘from scratch’ uden nogen online tilstedeværelse. Hele 80% af forbrugerens beslutningsproces foregår nemlig online.
Og næsten alle B2B-kunder starter informationssøgningen online.
Din kunde vil selv
Kunden venter ikke til salgsmødet med at grave efter information.
De fleste kunder er rent faktisk villige til at bruge tid og energi på at grave efter information på nettet først.
Og hvis du dukker op i søgemaskinerne eller sociale medier med svaret på kundens spørgsmål, har du allerede fået en fod indenfor.
Er det ikke tilfældet, får du til gengæld sværere ved at vinde terræn.
Hvis du ellers har kompetencerne til at opbygge denne tilstedeværelse på egen hånd, kan du glæde dig over, at du kan spare udgifterne til content creation.
Men der er ligeledes dem, som ikke har let ved skriftlig kommunikation.
Om du skal hyre en tekstforfatter eller gøre det selv, afhænger af flere parametre, som du kan læse mere om her.
4 grunde til, du (måske) bør hyre en tekstforfatter
Læs med, og bliv klogere på, hvorfor en tekstforfatter kan være en god idé.
Måske er der noget, du ikke har tænkt over før.
1. Din kommunikation hænger ikke sammen
Det er en dealbreaker for kunden, hvis din virksomhed ikke fremstår autentisk på tværs af alle dine salgskanaler og gennem hele din kommunikation.
Alle dine opslag på sociale medier skal være med dit eget udtryk, din egen stemme, så at sige.
Troværdighed er et vitalt aspekt i nutidens salg og marketing.
I særlig grad hvis du sælger en service.
Kunden vil gerne føle sig tryg ved samarbejdet, inden pengene bliver lagt på bordet.
Du bør gøre alt, hvad der står i din magt for at skabe tillid.
Det hjælper en sammenhængende kommunikation med.
Og det kan en tekstforfatter sørge for.
2. Du venter med at svare på kundens spørgsmål
Det er kunderne, der får din forretning til at løbe rundt – sammen med dine medarbejdere, selvfølgelig.
Men det kan du hurtigt glemme, når hjulene først ruller.
Hvad kan du gøre for at gøre købsoplevelsen endnu bedre?
Vi har allerede nævnt, at 80% af kundens beslutningsproces foregår online. Det bør du imødekomme.
Svarer du på alle kundens spørgsmål og betænkeligheder dér, hvor de foretrækker at få svarene?
Eller kontakter kunden dig med tvivlsspørgsmål, du kunne have oplyst om allerede på din hjemmeside?
3. Du stirrer dig blind på den værdi, du skaber
‘Jeg beskæftiger mig med min virksomhed hver dag, så jeg ved bedst, hvilken værdi vi skaber.’
Selvfølgelig ved du mere end os om din egen virksomhed.
Men som ejerleder eller marketingmedarbejder kan du også let få skyklapper på.
Det kan blive svært for dig at se det hele fra kundens perspektiv.
Derfor er det ikke altid, at du får øje på den frygt og de spørgsmål, kunden måtte have i beslutningsprocessen.
En ekstern konsulent, eksempelvis en tekstforfatter, kommer med nye og friske øjne.
Dét er altid sundt.
OBS: Vil du læse mere om et samarbejde med en ekstern tekstforfatter, så læs denne guide.
4. Du lister fordele frem for at tillægge følelser til dit brand
Én af udfordringerne ved at producere godt content er at undgå, at det bliver generisk.
Du er sikkert ikke den eneste, der kalder sig selv skarp, bæredygtig eller står inde for en god kvalitet.
Men hvem bider på, hvis din hjemmeside består af disse to punkter:
✅ God service
✅ God kvalitet
- For hvad betyder god service egentlig?
- For hvad betyder god kvalitet egentlig?
God kvalitet har vidt forskellige betydninger, alt efter om du sælger støvsugere eller rådgivning.
Ja, selv indenfor samme branche er der formentlig forskellige opfattelser af, hvad kvalitet er.
Så, hvorfra skulle kunden kende din definition?
Derudover kan alle og enhver påstå, at de leverer god service og kvalitet.
Derfor er du nødt til at komme med solide argumenter for det.
Du skal svare på, hvorfor og hvordan du leverer bedre kvalitet end naboen.
Fortæl det med en historie
‘Der var engang en kunde, der fik et meget nemmere liv, efter vi…’
Det handler om at sætte et aftryk i kundens bevidsthed.
Det gør du ved at tillægge følelser til dit brand. Fortæl en unik historie om dit brand, der kommer ind under huden på kunden.
Dén historie er tekstforfattere specialister i at formidle – skarpt og præcist.
Hjælp til at finde den rette tekstforfatter?
Vi håber, at indlægget har skabt lidt afklaring, og at du nu kan se idéen i at bruge en tekstforfatter.
Er det tilfældet, har vi i hvert fald opnået, hvad vi ville.
Måske er du endda blevet overbevist om at hyre en tekstforfatter? Så er næste step at finde den rette.
Det kan være en jungle at finde hoved og hale i. Derfor har vi skrevet et blogindlæg, der guider dig gennem denne proces.