Er du tilmeldt et nyhedsbrev? Det er du garanteret. Enten hos en B2B virksomhed eller B2C virksomhed. De fleste af os har før eller siden sagt ‘ja tak’ til at modtage nyhedsbreve fra enten den ene eller anden slags virksomhed. Men hvad kan et nyhedsbrev egentlig?
Nyhedsbreve er god markedsføring
Med et nyhedsbrev kan du blive top-of-mind ved dine kunder. Du kan tilbyde nuværende eller potentielle kunder at blive følgere af dit nyhedsbrev. Hvis du får en tilmelding til dit nyhedsbrev, er du godt på vej til et salg eller mersalg, da det viser, at der er interesse for din service eller produkt.
Uanset hvor ofte du vælger at udsende dit nyhedsbrev, har du mulighed for at minde dine subscribers om, at du eksisterer. Dit nyhedsbrev lander lige i mailboksen. Dét er god direkte markedsføring, og det er nemt.
Læs også blogindlægget om god markedsføring lige her.
Fordelene ved et nyhedsbrev
I dag bliver nyhedsbreve og e-mail marketing mere og mere udbredt, og derfor bør virksomheder indtænke e-mails i deres online markedsføringsstrategi.
Med nyhedsbreve kan man opnå en længere rækkevidde, lokalt og globalt, hvis det er det, som man ønsker.
På samme tid kan man udnytte et nyhedsbrev til at ramme rigtig interesserede kunder.
Derudover er det muligt at automatisere nyhedsbreve, hvilket betyder, at man både kan spare tid og levere mere relevant indhold til følgerne.
Der er mulighed for at optimere kommunikationen og føre en-til-en kommunikation. Man kan tracke en bestemt adfærd, som i sidste ende kan betyde et køb af produkt eller ydelse.
Der er også mulighed for at benytte sig af retargeting. Det går ud på at ramme en bestemt målgruppe med et budskab, én gang til.
Mailchimp og nyhedsbreve
Inden du beslutter dig for at gøre brug af nyhedsbreve, så bør det klarlægges, hvad dit behov er. Er du interesseret i at sælge mere til eksisterende kunder? Vil du øge kundebasen eller noget helt tredje? Uanset hvad, bør du starte med at finde det værktøj, som passer bedst til at dit løse behov.
Der findes mange muligheder, og alle programmer og softwares er unikke på hver deres måde. Mailchimp er således et populært værktøj. Det passer rigtig godt til mindre virksomheder og har nogle gode basisløsninger, som er nemme at kaste sig ud i, hvis man er ny.
Nyhedsbreve – kom godt i gang
Vi håber, at dagens indlæg har gjort dig klogere på nyhedsbreve og de mange muligheder, der ligger og venter. Skulle du dog ikke helt vide, hvordan du skal gribe det an, så frygt ikke. Hos Kjærup Kommunikation hjælper vi dig gerne med at komme godt i gang med dine nyhedsbreve.
Læs med i morgen. Her kommer vi til at snakke om blogindlæg.