LinkedIn adfærd

LinkedIn adfærd

LinkedIn er allerede blevet berørt en del i denne julekalender. Vi har også berørt, hvordan man skal opføre sig på det sociale medie. Og netop dette emne, LinkedIn adfærd, vil vi nu berøre endnu mere, uden at give et endegyldigt svar.

Fordi, spørgsmålet: ”Hvordan skal man helt præcis opføre sig på LinkedIn?” kan kun besvares på én måde. Man skal opføre sig på sin helt egen måde.

Er du dog aktiv på LinkedIn i håb om at få potentielle kunder, ja så kan det faktisk være en idé, hvis du er aktiv med at like og kommentere. Og selvfølgelig at dele indlæg. LinkedIn’s algoritme hylder nemlig aktivitet.

LinkedIn adfærd er derfor måden, hvorpå du opfører dig.

 

Hvad går LinkedIn’s algoritme egentlig ud på?

Som alle andre sociale medier, har LinkedIn også en algoritme, der tracker, analyserer og måler aktivitet. Men LinkedIn har ændret deres.

Det betyder, at indlæg fra personlige profiler er blevet opprioriteret. LinkedIn forsøger dermed at skrue op for relevansen og vise netop de indlæg, der er relevante for dig og mig. Altså den ’lille mand’ om du vil.

Det betyder, at der nu er større sandsynlighed for, at du får vist relevant indhold fra dit eget netværk, samt deres 2. og 3. gradsforbindelser.

Like, del og kommentér

Algoritmen kigger på, hvem du er forbundet med, hvem du interagerer direkte med, arbejder og har arbejdet med, hvilke hashtags du følger. LinkedIn algoritmen kigger selvfølgelig også på, hvad du liker, deler og kommenterer på. og meget mere (som vi forhåbentlig kommer mere i dybden med en dag).

Derfor har dit LinkedIn indlæg større sandsynlighed for at opnå større rækkevidde end tidligere. Du behøver nemlig ikke at være forbundet med andre profiler for at nå ud til dem.

På samme måde kan du sagtens blive ramt af indlæg fra andre profiler, som du ikke er forbundet med.

Aktivitet og integritet på LinkedIn

Med en mere personlig algoritme er der således en større mulighed for mere eksponering. Skriver man et opslag, der er relevant for andre, så skal det helt sikkert nok nå ud til dem.

Samtidig, skal man sørge for at være aktiv for at blive set. Kan du finde balancen mellem selv at poste indlæg og deltage aktivt i andres indlæg, så er du godt på vej til at lykkes med LinkedIn og den famøse synlighed, som vi snakkede om d. 7. december.

Kom i gang med at poste dine indlæg, eller lad os gøre det for dig

Nu ved du forhåbentlig lidt mere om, hvordan LinkedIn’s algoritme fungerer, samt hvilken adfærd du kan påtage dig. Hvis du har spørgsmål til algoritmen eller brug for rådgivning til LinkedIn, er du velkommen til at kontakte Kjærup Kommunikation.

Læs med i morgen, hvor vi snakker om nyhedsbreve.

Kjærup Kommunikation