Tekstforfatning

Professionel tekstforfatter til B2B-virksomheder

De rigtige ord sælger. Det lyder måske besynderligt, men det er sandt. Få udformet din virksomheds kernefortælling, og lad os skrive de fængende ord, når dine skriftlige budskaber nedfældes sort på hvidt.  

Hvad er en kernefortælling?

Kernefortælling til din B2B-virksomhed

Find jeres narrativ 

En kernefortælling sætter udgangspunktet for din fremtidige kommunikation. Uanset om det er webtekster, annonceindhold eller en brochure.

Din målgruppe får langt lettere ved at genkende dig, opbygge tillid til din ydelse og få et forhold til din virksomhed.

Derfor bør du have en klar kernefortælling, inden dit tekstarbejde går i gang. Og heldigvis (hvis vi er det rette match) udformer vi både kernefortællinger og tekster.

Tekst med rød tråd, der ændrer holdninger

Få din kernefortælling, inden vi udformer det resterende tekstarbejde for dig. 

  • Kernefortælling: vi faciliterer workshop og udformer narrativ og pitch
  • Webtekster: vi skriver dine salgs- og brandingtekster til dit website
  • LinkedIn: vi skriver alt indhold for dig og agerer ghostwriter
  • E-mail marketing: vi laver flows og skriver dine mails
  • SEO-indhold: vi skriver, men partner laver analysen

Hvorfor bruge en tekstforfatter?

Det kan virke nemt og lige til, og vi er sikre på, at du godt kan skrive selv. Hvis ikke, kan du altid få ChatGPT til at gøre det.

Men kan du skrive, så modtageren læser til ende? Kan du skrive, så læseren ændrer holdning? Kan du skrive tekster, der skaber salg? 

Vores tekstforfattere:

  • skriver til din målgruppe
  • laver storytelling, som engagerer
  • skaber indhold, der resonerer hos mennesker

Er du klar til at ramme plet med dit budskab?

I første omgang starter vi med en uforpligtende samtale. Fortæl os om dit behov.

Måske skal kernefortællingen på banen, måske skal vi arbejde med din tone-of-voice.

Skriv til os, så starter vi vores menneskelige indholdsmaskine op.

Skal vi tage en snak?

Driver du en B2B-virksomhed? Sidder du som marketingansvarlig i en SMV?

Vi hjælper dig med de skrevne ord og strategisk rådgivning.  

Aske Kjærup Pedersen
Kommunikationsspecialist

Tekster og budskaber, der kan mærkes

Få skrevet din virksomheds budskaber til de platforme, hvor jeres målgruppe er

Som disciplin spænder tekstforfatning meget bredt. Fra LinkedIn indlæg og annoncetekster til hjemmesideindhold og brochurer.

Fællesnævneren er, at de skrevne ord skal engagere og konvertere. Her har vi vores styrke.  

Stol på vores faglighed

Alle virksomheder bærer et ansvar for at kommunikere, uddanne og informere deres omverden. Her kommer vi ind i billedet.

Vi tror på, at effektiv kommunikation sker, når det er ærligt og indeholder personlighed. Sådan resonerer det bedst med mennesker, og sådan løfter vi ansvaret for dig. 

 Få hjælp til tekstforfatning: 

  • Pitch 
  • Artikler
  • SEO-tekst
  • Blogindlæg
  • Nyhedsbreve
  • Kernefortælling 
  • Annoncetekster 
  • Opslag til sociale medier 
  • Formidling af unikke selling points  

E-mail marketing

Jo flere kontaktflader, du kan ramme dine potentielle kunder fra, desto bedre. Derfor kombinerer vi personlig branding og betalt annoncering med e-mail marketing. 

Case

Sådan hjalp vi Kvist og Kristensen A/S

Ny kernefortælling og tekster

Kvist og Kristensen A/S er et nordjysk tømrer-, murer- og snedkerfirma.       
 
De har øget deres online tilstedeværelse, og derfor skulle deres website løftes.
 
Derfor kom vi på banen sammen med webbureauet Pikuseru og fotograf Svenn Hjartarson fra Studio 03.

Indholdet i samarbejdet:

  • Sparringspartner: rådgivning til indhold
  • Kernefortælling: workshop og pitch
  • Opslagsværk: kernefortælling til rød tråd 

Læs hele casen

Gå ikke glip af resten, læs det hele her.

Skal vi være din tekstforfatter?

Aske Kjærup Pedersen
Kommunikationsspecialist

Tekstforfatning til B2B-marketing med mærkbar effekt

Hvis du arbejder med marketing i en B2B-virksomhed, ved du, hvor lang købsrejsen kan være. Det kan tage tid at få ordren i hus – fra 14 dage til 14 måneder. Derfor er det vigtigt, at du har strømlinet jeres eksterne kommunikation på de platforme, hvor målgruppen er.

80% af forbrugernes beslutningsproces foregår online, og stort set alle B2B-kunder starter med at søge information online. Derfor kan en tekstforfatter hjælpe dig med at skabe indhold, som informerer, uddanner, varmer leads op og konverterer.  

Dine potentielle kunder bruger tid og energi på at lede efter information, inden de køber. Har du svaret på spørgsmål, delt ud af viden og positioneret dig, øger du sandsynligheden for, at de handler hos din virksomhed.

Gør du ikke dette, får du svært ved at vinde terræn. En tekstforfatter hjælper dig med at kommunikere din knowhow, erfaring og ekspertise – digitalt såvel som offline. En tekstforfatter formår at sætte sig ind i kompliceret indhold og formidle det forståeligt til din målgruppe.  

Skulle vi være kække, havde vi sagt, at der ikke er nogle ulemper forbundet med at bruge en tekstforfatter. Men vi er også et ærligt marketingbureau, så her er et par ting, som du skal være klar over. 

Du skal tage stilling til det indhold, som tekstforfatteren skriver. Det kræver selvfølgelig lidt af din tid, men som samarbejdet skrider frem, minimeres denne tid også. Det sker i takt med, at tekstforfatteren får mere viden om din virksomhed.  

En tekstforfatter varierer i pris – præcis som andre professioner. Nogle tager 600 kroner i timen, andre tager 1500 kroner i timen. Det skyldes selvfølgelig faktorer som; erfaring, viden om givent emne og omkostninger for tekstforfatteren. 

Hos Kjærup Kommunikation arbejder vi ofte med en projektpris, hvor vi tager udgangspunkt i vores timepris, som er 950 kroner + moms. Vi afregner ikke efter pris pr. ord-modellen, da vi ikke vil måles på kvantitet. Vores arbejde skal måles på kvaliteten. 

Med en timepris på 950 kroner kan vi løbende betale vores omkostninger og investere i at opkvalificere os selv. Så bliver resultatet af vores arbejde bedst – og det resultat skal være bedre for dig, end det er for os.

Din kernefortælling skaber den røde tråd. Din tone-of-voice danner måden, som du kommunikerer på. Og sammen er de med til at styrke dit kommunikative fundament, når du skal markedsføre dig gennem digitalt indhold. 

Vi anbefaler, at du har en kernefortælling og en klar tone-of-voice. Så bliver det fremtidige arbejde med kommunikation og marketing lettere for nøglepersoner og eksterne partnere.

Værdien, som tekstforfatteren leverer, skal være værd at betale for. Det lyder simpelt, men for at uddybe yderligere, kommer her et par ting at reflektere over; 

  • Kunne jeg skrive teksten lige så godt selv?
  • Har jeg tiden til at skrive teksten selv?
  • Har jeg erfaring og viden til at skrive?

Derudover skal du se på tekstforfatterens referencer, evne til at lytte og evne til at tænke kreativt. Nogle tekstforfattere kommer med stor erfaring fra B2C-verden, mens andre har erfaring med at forstå kompliceret stof og omsætte det til forståeligt sprog. Sidstnævnte er især en styrke i B2B-kommunikation. 

Vi er marketingbureauet med speciale i kommunikation

Siden 2018 har vi stiftet bekendtskab med mange brancher og nicher. Den brede erfaring er vores styrke, når vi skriver din virksomheds kernefortælling, nyhedsbreve og LinkedIn indlæg.  

Vi er din menneskelige indholdsmaskine, som positionerer og vækster din B2B-virksomhed ved at fokusere på personlighed. 

Og du må gerne forvente, at vi overgår dine forventninger med fleksibilitet, hurtig levering og kvalitet. 

Ærlig marketing, mærkbar effekt.