5 argumenter for at bruge en professionel kommunikatør

Professionel kommunikatør

Hvem varetager virksomhedens eksterne kommunikation?

Vil du gerne fange dine kunder? Har du mange gode idéer til, hvordan du fanger dem, uden at det lykkes? Læs Carina Spliids blogindlæg, hvor hun fortæller om, hvorfor det kan svare sig at få professionel hjælp.

1. Markedsføringsstrategi

Når det kommer til markedsføringsstrategien, så tænker du måske, at den professionelle kommunikatør blot er ansat til at eksekvere strategien for jer som virksomhed. Hvad hvis vi fortalte jer, at I også kan få input og sparring til jeres strategi? Måske den kan blive endnu bedre? Har du tænkt over, hvad det vil betyde, hvis I laver jeres content på Facebook anderledes? Hvilken betydning har det, at hele hjemmesiden har en rød tråd? Her kan en professionel kommunikatør hjælpe.

2. Kvalitet fra specialister i kommunikation

Du får kvalitet hver gang, fordi du lader en specialist klare arbejdet, hvad end det er inden for sociale medier, oversættelse, e-mail marketing eller andet tekstforfatning. Det er så vigtigt at hyre nogen, som faktisk har viden om det, de laver. Derfor anbefaler vi, at man vælger en professionel kommunikatør til at varetage kommunikationsindsatsen. Det betyder også, at du altid kan vende tilbage og spørge til råds, hvis der er noget, du er i tvivl om.

3. Du sparer tid ved en professionel kommunikatør

At bruge tid på noget, du ikke er stærk til, tager tid fra det, du faktisk er stærk til. Tidsoptimering er noget af det, der står allerhøjst på dagsordenen hos de fleste i denne tid. Hvorfor ikke udnytte din egen tid bedst muligt, bruge dine kompetencer, der hvor du er stærkest og overlade kommunikationsindsatsen til en professionel kommunikatør.

4. Undgå frustrationer med en kommunikatør

Qua ovenstående grund så kan det også spare dig for utallige frustrationer ved at lade en professionel kommunikatør tage sig af de ting i virksomheden, som du måske ikke selv har interesse i eller forstand på. En professionel kommunikatør vil kunne varetage dine sociale medier, nyhedsbreve, e-mail marketing og udformning af tekster til hjemmesider, måske endda oversættelse hvis der er tanker om at ekspandere forretningen til udlandet.

5. Objektivitet og nye perspektiver til brandet

En professionel kommunikatør vil ikke have nogen personlig eller følelsesmæssig tilknytning til brandet. Derfor vil han eller hun også være i stand til at se, hvad der er bedst for dig og jeres virksomhed. Der vil altså komme et nyt perspektiv på det eksisterende brand. Det betyder også, at han eller hun kan forholde sig objektivt til virksomhedens strategi og komme med nye idéer, der måske ikke var tænkt over tidligere. På den måde er I sikre på, at jeres markedsføring kommer til at sidde lige i skabet i forhold til lige præcis den målgruppe, I beskæftiger jer med.

Gæsteindlæg

Tusind tak til Carina Spliid for dette blogindlæg.

Få hjælp til sociale medier og tekstforfatning

Hos Kjærup Kommunikation kan du få rådgivning og ydelser fra professionelle kommunikatører. Ring eller skriv, hvis du har et problem med kommunikationen, som du ikke selv kan løse.

Følg gerne med på Kjærup Kommunikations Facebook og LinkedIn.

Kjærup Kommunikation