Blogindlæg om blogindlæg

Blogindlæg

Bag dagens låge gemmer sig et kort skriv om blogindlæg. Hvis du har fulgt lidt med i denne julekalender, er du måske allerede klar over, hvad, hvorfor og hvordan blogindlæg fungerer. I hvert fald indholdsmæssigt.

Derfor udpensler dette blogindlæg om indlæg fordelene ved blogindlæg. Dét var for meget brug af søgeordet ’blogindlæg’ – nå, videre i teksten.

Hvorfor skal man blogge?

Hvorfor er blogindlæg gode? Det er der mange gode grunde til. Du har som virksomhed blandt andet mulighed for at vise, at du kan dit kram – dele ud af gode råd, vise din faglighed frem og dele nyheder og cases.

Hvis man gerne vil sælge noget eller ud med et budskab, er en aktiv blog en genial mulighed. Indholdet kan deles på sociale medier, hvor folk elsker at klikke på noget, de kan gå videre til.

Blogindlæg skaber trafik på ens hjemmeside, og er især relevant for SEO. Man har mulighed for linkbuilding, og det kan hjælpe til længere besøgstid på hjemmesiden.

Et blogindlæg er kort sagt godt content marketing. Det kan betyde, at en blog bliver en mulighed for at genere leads.

Hvordan blogger jeg nemt?

Der er mange grunde til, at din virksomhed skal begynde at blogge, og derfor får du nogle gode huskeregler. Vi går mere i dybden med det d. 19. december, men et par enkelte tips kommer her:

  1. Sørg for, at teksten og emnet er relevant for din virksomhed.
  2. Sørg også for, at emnet interesserer dine modtagere.
  3. Gør blogindlæggene lækre og appetitlige at se på, så modtageren bliver fanget. Ikke blot af teksten, men også det visuelle.
  4. Husk at have et mål med dine blogindlæg. Du vil helst ikke forvirre dine læsere, så det er vigtigt, at du hele tiden husker på, hvilket budskab og hvilken målsætning, du har med din blog.

Blev du inspireret af dette blogindlæg? Læs også “Sådan skriver du gode online tekster”.

Er du en blogger?

Måske er du ikke en oplagt bloggertype a la influencers på Instagram. Men, generelt er svaret ja! Du er en blogger.

Hvis du har noget på hjerte, som du gerne vil ud med, eller hvis du gerne vil sælge et produkt fra din virksomhed, så er blogindlæg fremragende content marketing.

Hvis du vel at mærke kan finde ud af at bruge det korrekt.

Hos Kjærup Kommunikation står vi klar til at hjælpe dig med at skrive solidt indhold til din hjemmesides blog.

Kjærup Kommunikation