Facebook, fest og forvirring

Facebook annoncering

Er din virksomhed på Facebook, eller er du interesseret i Facebook annoncering? Så læs med her.

Facebook annoncering anno 2019

Facebook er en populær annonceringsplatform. Rigtig mange virksomheder benytter sig allerede af de mange muligheder, der netop er for at kunne skabe opmærksomhed omkring sit brand og sælge sit produkt. Facebook har formået at præcisere og målrette annoncering til forbrugerne på en måde, der ikke er set før.

Markedsføring er i dag blevet let tilgængeligt, og derfor er det vigtigt, at man forstår, hvordan man skal bruge værktøjerne rigtigt. I dagens låge vil Niklas Bruun komme med sit indspark til, hvad det kræver at annoncere på Facebook. Slutteligt vil vi komme med et par gode råd til, hvordan man udnytter sin virksomheds potentiale med Facebook annoncering.

Niklas Bruun om Facebook annoncering

Niklas Bruun er stifter af NB Digital, og har specialiseret sig i annoncering på sociale medier. Udover annoncering tilbyder NB Digital også kurser i Facebook annoncering. Kort fortalt, stor ekspertise indenfor annoncering. Derfor er vi utroligt glade for, at Niklas vil dele ud af sin erfaring.

Facebook annoncering er kompliceret

Facebook er verdens største sociale medie, hvilket betyder, at din målgruppe er på Facebook. Facebooks annonceadministrator giver dig desuden mulighed for at lære din målgruppe meget bedre at kende. Det er dog mere kompliceret end nogensinde før at skabe resultater med Facebook annoncering.

I takt med stigende konkurrence, og dermed stigende annonceringsomkostninger, er det blevet sværere at tjene penge gennem annoncering på sociale medier.

Annonceindhold er derfor også vigtigere end nogensinde før. For år tilbage kunne du komme langt, hvis du havde styr på det tekniske setup. Der er også stadig meget at hente her, men er du ikke konkurrencedygtig på indholdet, herunder billede, video, tekst og sågar din landingpage, så skal du ofte se langt efter gode resultater.

Der er desværre mange, som endnu ikke har deres indhold i højsædet, men det betyder også, at du kan komme langt foran dine konkurrenter, hvis du knækker koden til at skabe indhold, som er tilpasset lige netop din målgruppe.

– Niklas Bruun

Et par gode råd til sidst

Når man har besluttet sig for at anvende Facebook annoncering, er det vigtigt, man gør op med sig selv, hvilken metode man vil bruge. Det er vigtigt at sætte et mål med annonceringen.

Ønsker man at opnå øget kendskabsgrad, er det en god idé at lave en annonce, der rammer mange. Dermed kan du se, hvem der er interesseret i din service eller produkt.

Når man så har fundet sin målgruppe(r), kan man oprette en annonce, der skaber trafik, hvilket kan gøres på flere måder. F.eks. kan man skabe trafik ind til sin virksomheds hjemmeside.

Herefter kan man oprette en annonce, der har til formål at konvertere, dem som kiggede forbi hjemmesiden. Her leder man altså efter et salg ved dem, som har udvist oprigtig interesse.

Denne annonce kan fx have et klokkeklart budskab om, at modtageren skal skride til handling og købe. Husk landingpage(s) i dette sammenhæng.

Hvis du blev inspireret af dette blogindlæg, kan du også læse blogindlægget med  “Tips til Facebook opslag”.

Få flere kunder med Facebook annoncering

Det kan måske godt lyde lidt indviklet med de forskellige annonceringsmuligheder, men frygt ikke. Hos Kjærup Kommunikation står vi klar til at hjælpe dig godt i gang med din markedsføring. Vi tilbyder konkrete løsninger til sociale medier, hvor vi med den rette viden og erfaring rammer forbrugeren med den rette annoncering.

Det kan hurtigt blive en fed fest, hvis din virksomhed får sat de rette annoncer op.

Kjærup Kommunikation