Blogindlægget indeholder følgende punkter:
- Hvordan kommer du i gang med annoncering?
- LinkedIn Insight Tag
- Formater til annoncer på LinkedIn
- Hvorfor skal jeg vælge at lave LinkedIn annoncering?
- Ulemper med LinkedIn annoncering
LinkedIn er en førende platform indenfor verdens største faglige netværk.
På LinkedIn har du som virksomhed mulighed for at give dig i kast med annoncering målrettet lige netop din målgruppe.
Men det kan for nogen være svært at finde ud af, hvor og hvordan man lige kommer godt fra start med LinkedIn annoncering.
Vi giver dig gode råd til at blive skarpere på annoncering på LinkedIn
Hvordan kommer du i gang med annoncering?
Hvis du vil i gang med LinkedIn annoncering, er der nogle spørgsmål, du skal tage stilling til, inden du begynder:
- Hvad vil du gerne opnå med dine annoncer på LinkedIn?
- Hvilken målgruppe vil du gerne ramme med din annoncering?
- Hvad er dit budget og din tidsramme?
Noget af det vigtigste at have in mente i forbindelse med annoncering er din målgruppe.
Dette skyldes, at det er via målgruppen, at din annoncering kommer ud til de rette personer.
Derudover er det vigtigt, at du tænker dit budget ind i annonceringen.
Prisen for annoncering på LinkedIn er udelukkende op til dig, og hvad du har lyst til at bruge på annoncering.
Men du skal være klar over, at priserne er højere på LinkedIn end på Facebook.
Du binder dig ikke til nogen form for ordning, hvilket betyder, at du kan stoppe din annoncering når som helst.
Udover at opsætte et budget for din annoncering skal du vælge, om du vil betale annoncering pr. klik eller pr. visning.
Det afhænger af, hvilken målsætning du har med din annoncering.
LinkedIn Insight Tag
Du har højst sandsynligt kendskab til Facebook Pixel, som bruges til sporing af dine Facebook annoncer.
LinkedIn Insight Tag er i bund og grund fuldstændig det samme som Facebook Pixel.
Det er med til at gøre det nemt for dig at spore dine konverteringer, og dermed målrette dine annoncer direkte til din målgruppe.
Formater til annoncer på LinkedIn
Inden du går i gang med at opsætte dine annoncer, er det vigtigt, at du vælger, hvilket format dine annoncer skal have.
Vi giver her nogle eksempler på, hvilke formater du kan benytte i din annoncering.
Annonceformater LinkedIn:
Tekstannonce på LinkedIn:
Tekstannoncer er forholdsvis små annoncer og er udelukkende tilgængelige på desktop. Det er en annonce, der bliver vist i toppen eller ude i højre side af dit LinkedIn feed.
Tekstannoncer indebærer som regel en overskrift på 25 tegn og derefter en tekst på 75 tegn.
Derudover er det også muligt at indsætte et billede, som anbefales at være omkring 100 x 100 px.
Tekstannoncer bliver oftest brugt til at videregive hurtig information.
Videoannonce på LinkedIn:
Videoannoncering er ekstra populært på LinkedIn.
Videoer fanger folks opmærksomhed relativt hurtigt.
Og det gælder også i annoncering på LinkedIn.
På LinkedIn har du mulighed for at lave video på helt op til 30 minutter.
Dog er vores tip at lave din video så kort som mulig, da korte og præcise videoer fanger og opretholder folks opmærksomhed.
Læs også guiden til en god video lige her.
Karruselannonce på LinkedIn:
Karusselannocering indebærer en række forskellige billeder, som læseren kan swipe igennem.
Her har du mulighed for udlede dine kreative evner.
Annoncen kan som maksimum indeholde 10 billeder.
Spotlight-annonce på LinkedIn:
Spotlight-annoncering indebærer at gøre brug af billeder og navne på din målgruppe.
Det er en god idé at benytte spotlight-annoncer, hvis du vil have folk til at udføre en bestemt handling.
Det kunne eksempelvis være, hvis de skal følge en bestemt side, læs mere osv.
Hvorfor skal jeg vælge at lave LinkedIn annoncering?
En fordel ved annoncering på LinkedIn er, at du kan ramme din målgruppe mere præcist, end du kan på facebook.
Derudover er størstedelen af brugerne på LinkedIn dem, der tager beslutningerne i virksomheder, hvilket gør det lettere for dig at målrette din annonce direkte til dem.
Du kan også læse vores blogindlæg “LinkedIn, hvorfor?” lige her.
Ulemper med LinkedIn annoncering
Noget, der kan være med til at bremse folk i at lave annoncering på LinkedIn, er, at det er en dyr platform at lave annoncering på i forhold til en platform som Facebook.
En anden ulempe er, at LinkedIn ikke er lige så langt fremme som Facebook eksempelvis er.
Men i takt med at LinkedIn bliver større og bedre, bliver der også helt automatisk tilføjet nye elementer, og LinkedIn begynder at komme med på vognen.
Når du så har styr på ovenstående, er du klar til at lave dine annoncer. Det gør du på følgende måde:
- Gå ind i kampagneadministrator.
- Opret kampagnegruppe.
- Opret kampagne.
- Bestem din målgruppe – brug fx Insight Tag.
- Opret konvertinger.
- Opret annonce – video, billede eller andet.
- Udarbejd annoncen.
- Start kampagnen.
ER DU BLEVET SKARPERE PÅ ANNONCERING PÅ LINKEDIN?
Fik du det ud af indlægget, som du ønskede, eller er der stadig noget, du er i tvivl om vedrørende annoncering på LinkedIn?
Uanset hvad står vi altid klar til at svare på spørgsmål, du måtte have eller til at hjælpe dig med at lægge en strategi for din LinkedIn annoncering.
Kontakt os allerede i dag: Klik her.
Se vores LinkedIn, vores Facebook, eller vores Instagram.