Sociale medier, video creatives og undertekster hjælper lokal ejendomsmægler, Home
Vil ikke være som de andre ejendomsmæglere
Året er 2019, og Home starter deres afdeling i Støvring. Det lokale mæglermarked bærer præg af hård konkurrence, men Home ved, at de kan skille sige ud fra konkurrenterne.
Nødvendigt med viden om effekten af sociale medier
Selvom ejerlederne af Home i Støvring er fra den yngre generation, havde de brug for inputs til deres markedsføringsinitiativer.
Home brugte de traditionelle kanaler: avis, sponsorat og flyers, men så hurtigt, at de kunne gøre sig ekstra bemærket på Facebook og Instagram.
Det lå derfor lige til højrebenet, at mandskabet i Støvring skulle klædes godt på med do’s and don’ts, samt have udformet nogle kort- og langvarige kampagner.
Brugerne på sociale medier ser video uden lyd
Home i Støvring begyndte at fremvise deres boligemner via de sociale medier. Det gjorde de især via videoformatet, men engagement på opslagene var ikke altid prangende.
Manglende engagement på sociale medier
Det knap så høje engagement kan skyldes manglende undertekster, manglende kreativitet og fornyelse.
Derfor blev vi, Home og Kjærup Kommunikation, enige om, at der var brug for fornyelse.
Det virkede oplagt at inkorporere undertekster på videoindhold, skyde andre videoer end boligfremvisninger og ikke mindst benytte os af betalt annoncering på et konkurrencepræget marked.
Klar strategi på Facebook og Instagram
Da Home fik skåret avisannoncering fra, skærpede de deres fokus på de sociale medier. Hos Kjærup Kommunikation har vi i flere omgange rådgivet Home om deres strategi.
Vi har sparret om fremhævelse af mæglernes personligheder, stories og posts på Instagram samt videoproduktion. Alle initiativer har øget Homes engagement.
Kampagner med hjælp fra Kjærup Kommunikation
Ved hjælp af gensidig sparring blev Home i Støvring altså klar over, hvilken retning de skal løbe, når det handler om sociale medier.
Video creatives til kampagner:
- Gode råd til fremvisning af hus
- Vlog fra dagligdagen hos Home
- Når børn flytter
Undertekster til video posts
I og med at op mod 80% af brugerne på sociale medier ikke ser video med lyd, har undertekster på Home’s videoer gjort en stor forskel for deres engagement rate.
Processen er meget simpel. Home tilsender os videoklip, hvorfra lyden transskriberes. Derefter bliver det transskriberet tekst integreret som undertekster på videoen.
Du kan læse mere om transskribering lige her.
Synlighed gennem videoer på sociale medier
Vores samarbejde har gjort, at Home Støvring har etableret sig som en stærk spiller på det lokale marked. De har vækstet, udvidet deres team og opnået stor eksponering på deres sociale medier.
Casen med Home i Støvring er et fremragende eksempel på, hvad man får ud af at et tæt samarbejde med Kjærup Kommunikation.
Læs mere om undertekster til video her.
Skal vi også hjælpe dig?
Er du i tvivl om sociale medier, så kontakt os på +45 61 90 00 85 eller info@kkommunikation.dk