Stor tømrervirksomhed brander sig og tiltrækker medarbejdere på LinkedIn
Manglende synlighed overfor potentielle medarbejdere
Det velkendte tømrerfirma blev etableret i 1929, og i dag, næsten 100 år senere, drives den familieejede virksomhed stadigvæk af to fra Thomsen-familien.
De er gået fra at være en mindre virksomhed til at være et mellemstort firma med opgaver over hele Danmark. Derfor oplever de et kontinuerligt behov for at kunne tiltrække de rette, og samtidig dygtigste, medarbejdere.
Hvorfor arbejde hos Magnus Thomsens Efterfølgere?
Men hvem vil ansøge hos en virksomhed, de måske aldrig har hørt om? Hvorfor skulle potentielle ansøgere vælge Magnus Thomsens Efterfølgere fremfor deres konkurrent?
Problemstillingen lagde op til, at der skulle arbejdes med synligheden overfor målgruppen. Og samtidig fokuseres på at kommunikere de gode historier, der vækker lysten til at gøre karriere hos Magnus Thomsens Efterfølgere.
Manglende kommunikation om fagekspertise
For selvom man har næsten 100 års erfaring, er det ikke ensbetydende med, at man besidder erfaring i at brande og markedsføre sig. Faktisk har Magnus Thomsens Efterfølgere kørt med et minimalt markedsføringsbudget i rigtig mange år.
Deres udvikling, de mange opgaver og, ikke mindst, de gode medarbejdere er simpelthen kommet via mund til mund-metoden.
Hvilke værdier besidder Magnus Thomsens Efterfølgere?
Derfor var det vigtigt for Magnus Thomsens Efterfølgere at synliggøre den værdi, de rent faktisk skaber for deres kunder.
Det var nødvendigt at kommunikere de gode historier, som gør tømrerfirmaet til et attraktivt sted at arbejde.
Et sted, hvor benene er solidt plantet på jorden, et sted med gode værdier.
LinkedIn Branding, organiske opslag på virksomhedsside
Det stod klart, at Magnus Thomsens skulle synliggøre sig mere. LinkedIn blev platformen – dels fordi projektledere og konstruktører er på platformen, dels fordi der er mulighed for stor organisk rækkevidde.
Dernæst havde vi en stor antagelse om, at Magnus Thomsens Efterfølgeres kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere ville interagere med virksomhedssiden indlæg.
Årshjul til at holde overblikket over initiativer
Som startskuddet på samarbejdet mellem Kjærup Kommunikation og Magnus Thomsens Efterfølgere, satte vi os ned, kiggede hinanden i øjnene og planlagde hvilke aktiviteter, tømrerfirmaet stod overfor det kommende år.
Sammen planlagde vi et årshjul, der skaber det store overblik over format, indhold og vinkling af LinkedIn indlæg.
Fortælling af de rigtig gode historier: loyalitet og troværdighed
Med mange loyale medarbejdere i folden, og en stor kundebase i porteføljen, var det oplagt, hvilket indhold vi skulle lave for Magnus Thomsens Efterfølgere.
Vi skulle vise verden, hvor gode Magnus Thomsens Efterfølgere er, og hvor godt et sted det er at arbejde. Det har resulteret i kontinuerligt indhold på LinkedIn.
Resultater på LinkedIn:
✅ 581 følgere, rent organisk
✅ 489 reaktioner på 7 måneder
✅ 2 x indlæg med visningstal på 20.000
✅ 682 visninger fordelt ud på 7 måneder
Portrætter, cases og arbejdsmiljø
Loyaliteten er stor blandt de ansatte hos Magnus Thomsens Efterfølgere. Og tømrerfirmaet går meget op i, at alle har det godt.
Derfor har vi brugt tid og energi på at interviewe medarbejderprofiler, som har skabt grundlag for fængende LinkedIn indlæg.
Vores historie med Eli Knudsen, som har været ansat siden 1964, opnåede:
✅ Mere end 12.000 unikke eksponeringer
✅ Over 17.000 visninger
✅ Over 1000 engagement
✅ Flere end 500 likes
Skal vi også hjælpe dig?
Er du i tvivl om sociale medier, så kontakt os på +45 61 90 00 85 eller info@kkommunikation.dk