Jobsøgende projektmedarbejdere til ProCon’s online netværksplatform via LinkedIn annoncering

Ingen medlemmer på ny digital platform

Eftersom ProCon opererer på et fremadstormende marked med stor efterspørgsel, har de løbende brug for kompetente teknikere og elektriske ingeniører.

Derfor har ProCon bygget en online job- og netværksplatform.

Platformen hedder ProConnected, og den gør det muligt for netop disse profiler – uanset om de er ledige, i job eller selvstændige – at følge med i kommende projekter og jobmuligheder hos ProCon.

Synlighed var en nødvendighed

I og med at platformen ikke havde nogle medlemmer, da vi indgik samarbejdet, synes målet klart. Der skulle indsamles relevante medlemmer.

Mangel på videoindhold til annoncering

ProCon’s nye platform krævede nye budskaber, nyt indhold og nyt format.

Derudover ville vi sikre os, at modtagerne af annoncerne handlede på vores opfordringer i indholdet.

Det virkede derfor oplagt at optage videoindhold med kort præsentation, en gennemgående frontfigur og call-to-action i form af sign up på platformen.

Ønsker du at lave din egen video? Læs vores guide ved at klikke her.

Behov for at fange modtagerne

For at sikre os, at ProCon skiller sig ud blandt de mange annoncer på LinkedIn, skulle vi tænke anderledes. Vi skulle væk fra, hvad man plejer at gøre i denne branche.

Læs mere om opslag og annoncering på LinkedIn lige her.

Nye medlemmer til ProCon’s online platform

Gennem geografisk og branchespecifik målretning, fik vi sporet os ind på de rette målgrupper for ProCon. På tre måneder fik ProCon således over 50 tilmeldte.

Sidenhen har de fået over 330.000 eksponeringer på LinkedIn og over 130 nye tilmeldte på deres online platform (medio 2021).

Stor eksponering i Europa og Asien

Foruden de flotte tilmeldingstal, opnår vi stor eksponering på relevante markeder i den store globale verden.

Det er noget, der har givet resonans blandt kunder og samarbejdspartnere.

Autentiske mobilvideoer til annoncering

I samarbejde med ProCon optog vi nogle korte, autentiske videoer, der fortæller om værdien af deres nye platform.

Her brugte vi Head of Business & Brand Development, Thomas Padfield, som frontfigur.

Walk and talk-finten i introen

For at fange modtageren af annoncerne, har vi i flere tilfælde brugt walk and talk formatet i videoerne.

På samme måde har vi været kontinuerlige i vores budskab om, at modtagerne skal tilmelde sig via linket under annoncen.

Skal vi også hjælpe dig?

Er du i tvivl om sociale medier, så kontakt os på +45 61 90 00 85 eller info@kkommunikation.dk