Få leads på Metas platforme: Facebook og Instagram
Positionering, opmærksomhed og leads i din pipeline. Alle elementer er essentielle, når du driver B2B-virksomhed.
Lad os hjælpe, fra strategi til eksekvering, når du vil vækste gennem Metas platforme.
khalid Alkohali2024-07-20 5 stjerner - fantastisk samarbejde. Varmeste anbefalinger herfra! 🫶 Henrik Berg Olesen2024-07-19 Samarbejdet med Aske og Julian har forløbet perfekt! De har været gode til at fange "Jargonen" i virksomheden, og på den måde har kunne lave gode personlige LinkedIn opslag for os. Det har skabt god opmærksomhed hos vores kunder og leverandører, men allervigtigst har det frigivet tid internt så vi har kunne fokusere på andre opgaver. Kjærup Kommunikation får derfor de bedste anbefalinger herfra! Marcus Rahdarian2024-07-19 Super professionel og fantastisk sparring, de varmeste anbefalinger herfra. Bedste hilsner. Auto solfilm Danmark Niclas Rieper2024-07-18 Fantastisk team, men gode skrive kundskaber. Tager selv initiativ til hvordan de skal markedsføre vores virksomhed, i tæt dialog med den reaktive medarbejder i virksomheden. Kan varmt anbefales om det er kernefortællinger, Facebook, LinkedIn eller generelt tekster! René Pedersen2024-06-05 Fantastisk og super lærerig Linkedin-dag hos Kjærup Kommunikation. Kan varmt anbefales! Hans-Jacob Møgelmose2024-02-13 Jeg har været på et rigtig godt kursus hos Kjærup Kommunikation. Det var virkelig inspirerende at få en masse gode metoder til bedre personlig branding. Kurset var en god blanding af teori og historier fra den virkelige verden. Dansk Arbejdsmiljø Rådgivning2024-01-26 Før jul var jeg med på et af Kjærup Kommunikation kurser i brug af Link in, hvor Aske underviste det var et rigtig godt kursus hvor man fik en masse gode informationer omkring brug af Link in. Kan varmt anbefale andre at deltage et af deres kurser. ✔ Jimmy Sannes Nielsen2024-01-22 Super LinkedIn-kursus både i relevans og substans. Rolig og behagelig atmosfære - Ganske anbefalelsesværdigt. Christine Holst Pedersen2024-01-19 Jeg deltog i et LinkedIn-kursus hos Kjærup Kommunikation i 2023, og jeg fandt det virkelig værdifuldt. Aske Kjærup Pedersen er en faglig dygtig formidler og har en unik evne til at formidle komplekse koncepter på en måde, der er let at forstå og anvende i praksis. Kurset giver konkrete værktøjer og strategier, som er brugbare uanset ens erfaringsniveau med LinkedIn - om du er kendt med LinkedIn, tekstforfatning eller ej, så vil du få noget værdifuldt ud af dette kursus. Askes fokus på praktisk anvendelse gør kurset særligt relevant for alle, der ønsker at udnytte LinkedIns potentiale bedre. For dem, der overvejer at deltage, kan jeg sige, at dette kursus giver solidt udbytte, og det hjælper med at styrke din tilstedeværelse på LinkedIn, som passer ind i en travl hverdag. Mogens Kjeldsen2024-01-18 Et godt og konstruktivt kursus, med godt udbytte
Ærlig marketing: Lad os skabe resultater for dig på Metas platforme
Vi rammer din målgruppe med det rette budskab, når vi øger din kendskabsgrad og skaffer dig leads på to af verdens største sociale medier.
Ærlighed og åben dialog er omdrejningspunktet i vores tætte samarbejde med dig.
Betalt annoncering på Meta
Du skal allokere et budget til hhv. Meta og os, når vi skal skabe resultater gennem annoncering.
- Teknisk: annonceadministrator og tracking
- Årshjul: overblik over kommende kampagner
- Annoncetekst: tekstforfatning til annoncer
- Indhold: rådgivning om/shoot af materiale
- Opsætning: kampagner og annoncer
- Afrapportering: kontinuerlig opfølgning
- Justering: tilretninger ift. optimeringer
Annoncering på Facebook og Instagram
Med Metas annonceværktøjer får du mulighed for at tiltrække din ideelle målgruppe.
Vi tror på, at du får de bedste resultater gennem ærligt indhold, der har personlighed og gennemslagskraft.
På den måde hjælper vi dig med at ændre din målgruppes holdning til din fordel.
Klar på at vækste gennem annoncering?
Lad os høre om dine ambitioner og målsætninger. Vi tror på, at vi kan hjælpe. I sammenspil finder vi det rette setup til dig.
Skal vi tage en snak?
Driver du en B2B-virksomhed? Sidder du som marketingansvarlig i en SMV?
Vi hjælper dig med at ramme din målgruppe på Facebook og Instagram.
Julian Hecht Krejbjerg
Digital Marketing Specialist
Kære B2B-virksomhed: Se ikke bort fra annoncering på Facebook og Instagram
Som en integreret del af vores hverdag i Danmark er Facebook og Instagram oplagte annonceplatforme.
De er i særdeleshed gode til at drive trafik, opsamle e-mails, positionere din viden og få kontaktoplysninger fra potentielle kunder.
Også selvom du tror, at Metas platforme ikke er for B2B-virksomheder.
Lang købsrejse hjælpes på vej med betalt annoncering
Når virksomheder skal finde en leverandør, tager det tid. Processen fra at tage beslutningen og indsamle tilbud til at lægge ordren kan tage op til to år.
I al den tid skal din virksomhed positionere sig så stærkt som muligt – de bedste mulige steder.
Derfor fungerer betalt annoncering på Meta i godt sammenspil med andre marketinginitiativer.
Tænk helhedsorienteret, når du annoncerer på sociale medier
Facebook og Instagram annoncering kan både hjælpe dig med at være top-of-mind hos din målgruppe, eller at konvertere interesserede til at handle hos dig.
Forskellige målsætninger med annoncering:
- Indsaml kontaktoplysninger på mulige kunder
- Øg din virksomheds kendskabsgrad
- Driv trafik til dit website
- Lav retargeting
Indhold og tekstforfatning spiller en vital rolle i betalt annoncering
I betalt annoncering er det utrolig vigtigt, at dit indhold og kommunikation fanger modtageren.
Når vi skaber indhold og laver annoncering, er det ud fra devisen om, at mennesker fanger opmærksomhed, mennesker skaber tillid, og personlighed ændrer holdninger.
Sådan hjalp vi Fast-Forward
Øget kendskabsgrad og flere kunder i butikken
Fast-Forward hjælper virksomheder og foreninger med tøj og beklædning – med eller uden tryk. I tæt samarbejde med Fast-Forward tiltrak vi flere og større ordrer fra nye kunder via Meta annoncering.
Indholdet i samarbejdet:
- Målgruppe: indblik i kunder og ordrestørrelse
- Content: strategi og kommunikation
- Website: rådgivning om landingsside
- Opsætning: kampagner og annoncer
- Video og tekst: eksekvering og opfølgning
Resultater:
- CPM: 24 kroner
- CPL: 291 kroner
- CPC: 4.59 kroner
- Pris pr. ordre: 250-350 kroner
Øvrige resultater:
- Øget kendskabsgrad
- Daglige interaktioner på annoncerne
- Daglige henvendelser på Facebook og Instagram
- Telefonhenvendelser på baggrund af annoncerne
Julian Hecht Krejbjerg
Digital Marketing Specialist
Ærlig marketing på Facebook og Instagram med mærkbar effekt
Hvorfor vælge markedsføring på sociale medier?
Selvom din virksomhed måske allerede har travlt med at håndtere ordrer, så må du ikke glemme, at pipelinen hurtigt kan være tom. Det betyder, at du skal have plantet frø, du skal være top-of-mind, og du skal have engagement fra potentielle kunder.
Det kan du skabe på sociale medier som Facebook og Instagram, hvor vi som modtagere sidder og konsumerer meget indhold dagligt. Heriblandt sponsoreret indhold – altså betalt annoncering. 80% af forbrugernes beslutningsproces starter online, også i B2B-verdenen. Derfor er det en styrke at være til stede og skabe engagement med dine potentielle kunder på sociale medier.
Hvordan fungerer organiske opslag på Facebook og Instagram?
Organiske opslag på Facebook og Instagram var den gyldne vej til at ramme potentielle kunder i årene 2010-2015. Meget har ændret sig siden da, og i dag er det ganske få brancher og virksomheder, der formår at få noget ud af deres organiske opslag på disse platforme.
Dog er organiske opslag gratis at poste. De henvender sig i bund og grund til de personer, der har valgt at følge med på din virksomhedsside. Du kan med fordel opsætte betalte interaktionskampagner for at få flere følgere til din virksomhedsside – med henblik på at de ser dine organiske opslag.
Hvad koster Facebook og Instagram annoncering?
Hvad angår marketing, er det et arbejdsområde, hvor vi ikke kan sætte to streger under fremgangsmetode og resultat. Forstået på den måde, at der ikke altid er en one-size-fits-all.
Dog har vi en masse erfaringer, værktøjer og knapper, der kan hjælpe dig i retningen af det ønskede resultat. Vores udgangspunkt er, at du som minimum skal bruge 4.000 kr. om måneden direkte til Meta annonceringsværktøj. Det budget går direkte til at sende dine annoncer ud til din målgruppe.
Hvordan fungerer annonceadministrator til Meta?
Kort sagt er annonceadministrator platformen, hvor dine kampagner og annoncer laves, inden de sendes ud til din målgruppe. Det er et værktøj, hvor du styrer, hvor og hvornår dine annoncer skal vises. Og på samme tid giver værktøjet dig mulighed for at måle, hvordan de performer.
Din virksomheds annonceadministrator oprettes i din Business Manager eller Meta Business Suite. Når du benytter en ekstern partner, som os, til at rådgive og lave dine annoncer for dig, kræver det blot en partneradgang til værktøjet. Din virksomhed ejer alt data, når du samarbejder med os.
Hvordan giver jeg partneradgang til Meta annoncering?
Det er ret simpelt at give partneradgang til din eksterne partner. Det er vigtigt, at du har fuld adgang og styring over virksomhedsporteføljen, og at din partner har sit virksomheds-id klar. I virksomhedsindstillinger i Business Manager eller i Meta Business Suite skal du klikke på ‘partnere’ under ‘brugere’. Herefter klikker du på ‘tilføj’ og giver den ønskede partner adgang til de ønskede aktiver.
Det kræver, at du indtaster partnerens virksomheds-id. Klik på ‘næste’ og vælg de aktiver, som partneren skal have delvis eller fuld kontrol over. Tryk nu på ‘gem ændringer’ og dobbelttjek, at din eksterne partner har fået adgang.
Hvordan finder jeg den rette partner til betalt annoncering?
Som B2B-virksomhed bør du vælge en samarbejdspartner, der tænker helhedsorienteret. Betalt annoncering på Meta kan anvendes med forskellige formål, og alt efter din branche og virksomhed er det vigtigt, at I sætter de rette målsætninger med annonceringen.
Vores anbefaling er, at du indhenter tilbud fra tre virksomheder, der arbejder med betalt annoncering. Fortæl dem om jeres målsætninger, på kort og lang bane, og sæt dem ind i jeres virksomhed. Det kræver tid og ressourcer i starten, men skal gerne blive profitabelt i sidste ende. Lyt bl.a. efter den mulige samarbejdspartners kompetencer, pris og transparens.
Vi er marketingbureauet med speciale i kommunikation
Siden 2018 har vi stiftet bekendtskab med mange brancher og nicher. Den brede erfaring er vores styrke, når vi rammer din målgruppe med betalt annoncering på Facebook og Instagram.
Vi er din menneskelige indholdsmaskine, som positionerer og vækster din B2B-virksomhed ved at fokusere på personlighed.
Og du må gerne forvente, at vi overgår dine forventninger med fleksibilitet, hurtig levering og kvalitet.
Ærlig marketing, mærkbar effekt.